Paragraaf 7 Oefentoets

 

Door middel van deze Oefentoets kun je testen of je de stof van dit hoofdstuk goed beheerst. Klik na het invullen van de test op 'Bekijk score' en bekijk welke vragen je goed en fout hebt beantwoord. Eventueel kun je de gehele test printen. (Klik daarvoor op 'download')

Succes!

 

 

 

Opdrachten

Vraag 1

Gebruikmaking van diensten van social media-aanbieders (Facebook, Instagram, YouTube, etc.) is gratis.

Vraag 2

Brand stories zijn pas echt overtuigend als ze authentiek (‘echt’) zijn.

Vraag 3

De authenticiteit van een merk kan worden gemeten aan de hand van vier kenmerken: continuïteit, winstgevendheid, integriteit en innovatiekracht.

Vraag 4

In de fase dat de consument een finale selectie maakt van het product dat hij gaat aanschaffen weegt de betrouwbaarheid van de aanbieder zwaar mee.

Vraag 5

Transparantie betekent: de persoonsgegevens moeten worden beschermd tegen toegang door onbevoegden en tegen verlies of vernietiging.

Vraag 6

Het begrip privacy heeft drie dimensies: privacy van beslissingen, plaats en informatie.

Vraag 7

De opt-in-regeling is vooral relevant voor privacy van plaats.

Vraag 8

De etalagesamenleving: een samenleving met verschillende sociale lagen en klassen.

Vraag 9

Docenten in het hoger onderwijs zitten in het algemeen niet in een bepaalde ‘bubbel’.

Vraag 10

TikTok zit laag in de filterbubbelindex.

Vraag 11

De digitale surveillance-infrastructuur wordt gevormd door grote bedrijven zoals Shell, Facebook, H&M, Amazon en Tata Steel.

Vraag 12

Vergroeiing en support van nationale staten met de eigen grote techbedrijven is een vorm van (staats)techmonopoliekapitalisme.