Actie ACM tegen misleidende duurzaamheidsclaims in de kledingbranche
Actie ACM tegen misleidende duurzaamheidsclaims in de kledingbranche
Hoofdstuk 2 gaat over bedrijfsethiek en MVO.
“De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft onderzoek gedaan naar misleidende duurzaamheidsclaims in de kledingbranche, waarbij zij de duurzaamheidsclaims van tien grote kledingbedrijven heeft gecontroleerd. Op basis van haar bevindingen start de ACM nu vervolgonderzoek naar zes bedrijven waar de ACM de meeste misleidende duurzaamheidsclaims zag. Bij twee Nederlandse en vier buitenlandse kledingbedrijven heeft de ACM-informatie opgevraagd om te kunnen beoordelen of de claims die misleidend lijken dat ook zijn. Na het beoordelen van deze informatie zal de ACM de buitenlandse toezichthouders vragen op te treden tegen de buitenlandse bedrijven.”
Lees hier het complete bericht.
« Terug naar overzicht